torsdag 15 september 2011

Min insperation till de färgstarka pärlorna

Jag minns hur  plötsligt och snabbt pärlorna vart i fokus kring folket,  det vart  populärt att göra sina egna örhängen samt halsband av pärlor ur olika motiv. Det vart allt vanligare att vi såg tjejer i olika åldersgrupper gå runt med handgjorda pärlmotiv på stan, hur man försökte sticka ut sig i mängden med sina färgstarka pärlor hängandes vid öronen eller runt halsen. - Det bildades helt enkelt en trend. Det mest eftertraktade motivet för örhängen var då en "Svamp" ur spelet "Super Mario". Inom korttid började man utveckla sina idéer och började skapa sina egna motiv och texter på pärlplattorna.

Det var någon gång under denna period jag började få intresse för dessa pärlor, jag började så som alla andra pärlskapare göra örhängen och halsband.Denna intensiva start på mina pärlplattor varade inte alls länge så mitt intresse rann ut i sanden lika snabbt som den kom till mig.

Här nedan kan ni se mina två första örhängen och halsband jag gjorde:

Ett halsband i bananmotiv 
Mina stjärnörhängen
Min första sönder styrkta smile örhänge



Men en höstdag i oktober 2010 satt jag framför tv:n och hade ingenting att göra och kom på att jag hade en låda full med cirka 1000 pärlor i olika färger så jag gick till datorn och sökte på Google "Super Mario pärlplattor svamp mall"  och fick fram denna mall --->




Nu var jag igång på allvar och jag började söka upp massa olika bloggar och hittade tillslut min inspirationskälla http://parlplattor.blogspot.com/ - "The King Of Pearls" 


Det var så min inspiration tog glöd och satte sina spår  mellan plattorna och mig.

// Kiran C.  



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar